3-TÝDENNÍ VÝZVA:
UKLIĎTE SI A ZORGANIZUJTE SVŮJ DOMOV
už konečně JEDNOU PROVŽDY

8. část

Zase a znovu platí "zlatá pravidla" a tipy 🙂
(pro připomentutí je i tady najdete úplně na konci části)
a dneska se vrhněte na pracovnu.

P R A C O V N A

Jestli pracovnu nemáte, máte dneska volno 🙂

Jestli ano, vytvořte z ní místo, kde se budete cítit dobře a nebudete mít potřebu odbíhat... aby vám chodily přirozeně samy ty správné myšlenky, nápady a inspirace.

1) nadhled/rozhled
Postavte se do dveří a rozhlédněte se po místnosti. Co vidíte?
Hned byste usedli za pracovní stůl, protože vám nápady skáčí samy do hlavy?
Nebo...
...horu záležitostí, které čekají na vaše vyřízení? A u toho vám bleskne hlavou, kdy to jako máte všechno stihnout?
...byste nejradši rychle zavřeli dveře a šli pryč?

2) co mít/nechat v pracovně
I v pracovně vsaďte na jednoduchost.
V jednoduchosti je síla. Nejste zahlcení zbytečnostmi a nic neodvádí vaši pozornost. Máte přehled a můžete se plně soustředit na to, co právě děláte.

3) co dat pryč z pracovny
Proberte jednu věc po druhé a co k práci nepotřebujete, to dejte pryč. Žádný přeplněný stůl a poličky, žádné narvané šuplíky/zásuvky nejrůznějšími věcmi. Hlavně těmi, co s vaší prací nesouvisí.
Pryč s nimi.
Když hledám tužku, potřebuji najít tužku. Takhle jednoduše 🙂

Určitě dejte pryč z dohledu i věci, které vám vadí. U kterých, když se na ně podíváte, vám začne "cukat oko" (jak říká můj nedražší). Např. musíte něco udělat, že jste na něco zapomněli nebo nepořádek, který vám drásá nervy.

Taky např. fotky vašich blízkých. Ty si nechte do rodinného alba a nebo úplně nejlépe: po práci jim věnujte svůj čas. Setkávání se je prostě nejvíc.

A ideálně vynechejte příliš abstraktní umění. Může vás taky zbytečně rozptylovat.

3) čističe do akce
Zase všecho pěkně vyčistěte, uspořádejte, odlaďte.

4) všechny úložné prostory proberte/protřiďte
Nechte opravdu jen to nejnutnější, tzn. co k vaší práci potřebujete.

5) jste s výsledkem spokojení?
Ve finále se zase postavte do dveří, rozhlédněte se ááá...
...už byste sedli za pracovní stůl a začali tvořit?
Nebo pořád...
...byste nejradši rychle zavřeli dveře a šli pryč?

Jestli byste pořád měli chuť zdrhnout, vraťte se k bodu 1 a začněte od začátku 🙂

6) nastavte fungující systém, který vám šetří čas i energii. Pravidelně ho dodržujte
Když máte moc úkolů, které nestíháte vyřizovat, srovnejte je podle důležitosti. Vytvořte úložné prostory na tyto věci podle důležitosti. Nejdůležitější na "stůl" a ty méně schovte dle pořadníku nutnosti vyřídit.
Až máte vyřízený jeden "největší hořák", vrhněte se na další důležitý úkol. Vytahujte je jeden po druhém a vyřizujte. Budete se plně soustředit jenom na ten jeden v tu chvíli nejdůležitější a vyřídíte ho mnohem rychleji, než přeskakovat z jednoho na druhý a stresovat, kdy a jak všechny udělat.
Utřídíte si myšlenky,
víc se budete soustředit na jednu věc
a rychleji i líp ji zvládnete vyřídit.

Zase tomu dejte systém, řád, posloupnost.
Takto zorganizovaná pracovna, čistá, jednoduchá a dobře nastavený systém vám usnadní a zrychlí práci. Budete víc v pohodě a ještě vám zbude víc času na rodinu nebo zábavu.
To je fajné, co myslíte? 🙂

Dnešní TIP:
nad každou činností, kterou děláte, se zkuste zamyslet. Co by vám zjednodušilo život. Jak nastavit systém a své návyky, aby to pro vás bylo co nejpříjemnější, nejrychlejší, nejvíc easy/lehké.
Svůj systém laďte k dokonalosti.
Pořád ho vylepšujte s každým novým nápadem.
Otestujte, jestli je to pro vás lepší.
A když jo, tak si ho osvojte a používejte.
Ať je to pro vás jako procházka po lese.

Dopřejte svým myšlenkám a nápadům volně plynout až do vaší hlavy
a proměňte je v ty správné hodnoty  🙂

Pište, jak se vám daří na:
jana@krasneazdravebydleni.cz

Těším se na výherce konzultací! Budete to vy?


Připomenutí ZLATÝCH PRAVIDEL, KTERÁ SE FURT OPAKUJÍ:

1) provádějte úkoly ideálně krok po kroku, jak vám posílám. Až budete mít kompletně hotový jeden krok, teprve potom postupte k dalšímu. I kdybyste potřebovali na jeho splnění víc času. Budete vědět, že už ho máte úplně hotový. Přeskakování a vracení se zpátky má mnohem menší efekt a hrozí, že na něco zapomenete a vynecháte.

2) v případě, že vám úkol zabere víc, než 1 den, zaměřte se prvně na "povrchový úklid" (má rychlejší efekt) a jakmile ho budete mít hotový, pusťte se do "hloubkového" úklidu.

3) teď proveďte "pořádný hloubokový generální" úklid a zorganizujte si prostor.

4) Osvojte si návyky, které pravidelně dodržujte. Vytvořte si tím fungující systém, kterým budete pořád pěkně udržovat váš domov uklizený, vzdušný, elegantní a harmonický.

5) Dělejte si pravidelné pauzy, ať vydržíte až do konce. Vím, často to bývá dřina. Ale když tuto větší reorganizaci "dáte" a osvojíte si postupy a návyky, začne to být paráda. Začne vás váš domov pravidelně každý den nabíjet. Dávat vám „šťávu“. Obejme vás.

6) Užívejte si víc času, energie a útulného pohodlí vašeho krásného a zorganizovaného domova.

A ještě několik TIPŮ, které se vám budou taky hodit:

 

1) POŘÁDEK
Proberte všechny věci - poličku po poličce, skříňku po skříňce, šuplík po šuplíku, zákoutí po zákoutí. Prostě všechno. Každou věc vezměte do ruky a řekněte si:
proč jste si ji pořídili,
jestli vám slouží,
jak často ji používáte,
jestli vám dělá radost,
jestli vám vytváří příjemné vzpomínky a vyvolává příjemné pocity.
Pokud ne, zbavte se jí.
Co nepotřebujete, už vám neslouží, vyvolává nepříjemné pocity - toho se nemilosrdně zbavte.

Nechte si jenom věci, které pravidleně využíváte.
Nechte jenom věci, které máte rádi.
Nechte si věci, které vám dělají radost a potřebujete.
Ostatního se zbavte.

2) VYTVOŘTE VŠEMU "SVÉ MÍSTO"
Každé věci vytvořte pevné dané místo a po použití ji odkládejte na toto určené místo. Vyhnete se tím hromadění nepořádku, nechtěných hromad pohozených věcí, následnému zdlouhavému úklidu a hlavně i ztrátě času věnovaného následným hledání (hlavně, pokud vás v domově "funguje" víc).
Vytvořte si návyk: rovnou vše odkládejte na své místo.

3) OSVOJTE SI TYTO NÁVYKY A PRAVIDELNĚ JE DODRŽUJTE
Často to jsou úkony o pár sekund nebo minut navíc, které vám potom ušetří hodiny práce, spoustu energie a dodají perfektní vzhled, funkčnost každý den. "Nadopují" vás s každým příchodem  a pobytem novou příjemnou energií.

4) NAUČTE TYTO NÁVYKY I OSTANÍ ČLENY DOMÁCNOSTI
Abyste furt "nemakali" jen vy, naučte tento systém i ostatní "parťáky" domácnosti. Budete tak společně udržovat čistý, zorganizovaný, fungující a pěkný domov každý den a každý pro to vyvine minimální úsilí. Bude to taková "týmová hra", kdy s minimálním úsilím dosáhnete perfektního výsledku.

5) UŽÍVEJTE SI SVŮJ PĚKNÝ, ÚTULNÝ, ZORGANIZOVANÝ A FUNGUJÍCÍ DOMOV
Jakmile máte generální úklid za sebou (který je fajn 1-2x do roka zopakovat. Ale už to nebude taková fuška), nastavená pravidla, řád a systém, osvojíte si tyto návyky, budete mít mnohem víc času a chuť si užívat vašeho krásného domova.
Uvidíte, jak si mnohem víc začnete užívat vašeho prostoru, z kterého se vám najednou nebude chtít ani odejít.


Jana z Krásného a zdravého bydlení, těší mě!
Jsem designérkou i autorkou a realizátorkou e-booků, příruček, návodů, video-kurzů i video-návodů.
Učím své klienty si vytvořit domov šitý na míru
přesně podle jejich představ,
který vystihuje a podtrhuje osobnost každého člena domácnosti.

Učím rozeznávat kvalitu a praktické "vychytávky", které klientům usnadňují každodenní fungování a šetří jejich energii, čas i peníze.

Taky poodkrývám vazby mezi člověkem a prostorem, kdy si většina toto vzájemné propojení vůbec neuvědomuje.